У каламутній воді - видання

Справжній рибалка завжди знайде для себе виправдання, чому у нього не клює. Списуються всі наші часті невдачі на фактори, безпосередньо від нас не залежать - тиск, протягом, рівень води, потепління, похолодання, і все в тому ж дусі. У мене є приятель, який ще тільки півроку тому зловив першу в своєму житті спиннинговую рибу, але зараз він вже з діловим виглядом лається то на одне, то на інше. За один місяць на різних рибалках мені вдалося від нього почути дві фрази. «Вода зовсім чиста - тому не спіймав» і «Щось нині каламутна вода на Варламівка, ось і щуки немає». Ось воно як, каламутна вода - погано, але і чиста - теж зло. А може, все-таки не слід шукати причини, чому не клює, а варто спробувати знайти підхід ...

Якщо в зоні лову присутній каламуть, то в разі відсутності клювань не треба придумувати ніяких відмазок кшталт тиску і течії. Багато хто віддає перевагу і зовсім не зв'язуватися з каламутною водою, вважаючи, що риби в такій воді не буває. А ті, хто знає, що риба в каламутній воді все-таки є, вважають, що її в таких умовах не впіймати. І лише зовсім небагато не тільки не бояться каламутної води, але і дуже активно в ній ловлять і при цьому вельми успішно.

Муть як вона є

І ловля відповідно різниться. У постійно митних річках ловити спінінгом простіше, ніж в тих, де муть з'являється на короткий час. З'являється муть - як шок для місцевої риби, якої припадає тут же перебудовуватися. Для риби ж, яка звикла до цього явища, нічого поганого в каламуті немає, вона передбачувана. Однак навіть в тих річках, де муть рибу шокує, цілком можлива успішна риболовля. І риб'ячий шок від з'явилася каламуті може стати фактором, пробудили апетит або змусив рибу вийти туди, звідки нам її легше буде спіймати. Наприклад - головень. Але давайте про все по порядку.

Мешканці річок, в яких вода непрозора постійно, давно звикли до цієї каламуттю і іншої води власне не знають. Тому ця муть для них - не форс-мажор і в паніку від неї вони не впадають. А для нас це і є найголовніше - щоб каламуть не пригнічує рибу. Зрозуміло, ловля риби з каламутною річки буде дещо відрізнятися від риболовлі в «прозорих» умовах.

Риба з чистої води і риба з каламутною річки відрізняються один від одного здатністю бачити. У чистій воді риба бачить добре, в каламутній - погано. З одного боку, погана видимість для риби - мінус для рибалки. Адже вона може не побачити приманку. Але з іншого боку, муть здатна приховати якісь огріхи в снасті (товста волосінь, великі гачки і т.п.), і риба буде атакувати приманку без сумніву. А ще, ловлячи в каламутній річці, можна відчувати себе вільніше, адже каламутна вода приховає нас від риб'ячих очей. Так що складно однозначно сказати, муть - це зло чи добро.

У постійно митних річках, де риба сприймає муть як нормальне явище, ловити її не складніше, а часом і простіше, ніж в кристально чистій воді. По-перше, як уже говорилося вище, риба не помічає недоліків в нашому оснащенні, по-друге, вона ближче до себе підпускає.

Але свої відбитки муть на ловлю все ж накладає. По-перше, час на облов. Щоб повноцінно обловить якесь місце, потрібно довше на ньому затриматися. Риба в каламуті орієнтується дещо гірше, ніж в чистій воді. Більшою мірою вона покладається на бічну лінію і в меншій - на зір. Наприклад, ловля активної щуки. У чистій воді вистачає одного-двох закидів, щоб зловити або принаймні відчути клювання агресивно налаштованої хижачки. В каламуті ж активна щука, «почула» приманку, ще довго буде її шукати, перш ніж їх шляхи перетнуться. Тому в каламутній воді потрібно ретельніше облавливать перспективні ділянки.

По-друге, в каламуті краще ловити, закидаючи приманку вгору за течією, тобто за принципом ап-стріму. Закидати вгору здається досить нелогічним вчинком, адже проводка виходить більш швидка і, здавалося б, риба не помітить у воді швидко йде приманку. Але справа тут в іншому - в огляді риби. Риба практично завжди стоїть головою до течії. І апстрім-приманка подається їй фактично під ніс.

І третій момент. При ловлі в каламутній воді у мене склалося враження, що риба рідко переміщається з місця на місце і зазвичай стоїть біля своєї схованки. Навіть жерех і той практично не рухається, не курсує, як в чистій воді, а варто, звичайно під стіною прибережних кущів або у каменю на перекаті. Втім, якщо подати приманку під ніс, а краще провести кілька разів через один і той же перспективне місце, то клювання зазвичай слід. Так, наприклад, поводиться дрібний жерех постійно мутного цивил і головень кавовій Поженаркі.

У будь-якому випадку, при лові в каламутній воді треба акцентуватися на облові багатообіцяючих місць (корчі, бровки, камені і т.д.), а шукати на водних просторах зазвичай безперспективно. У таких випадках краще не шукати, а повноцінно облавливать цікаві ділянки, намагаючись підібрати приманку під умови і настрій риби.

У чистій воді щука тут найкраще реагувала на невеликі, №2-3 вертушки з широким пелюсткою і стабільною грою. Я пару раз приїхав і потрапив на щільну муть. Щука зовсім клювала. Я перейшов було на ловлю поплавковою вудкою на живця і непогано половив тих же хижачок, і клювали вони не гірше, ніж в чистій воді, але от тільки не на спінінг. А мені все на місці не сиділося і я ні-ні намагався ловити на воблери, вертушки і джиг. Згодом стало виходити.

Пізніше, вже під кінець «мутного сезону», я розробив цілих дві тактичні схеми лову щуки в таких умовах. Виявилося, щуки стоять на тих же місцях і непогано реагують на більші приманки. Тепер в фаворитах були вертушки №5-6, ніяк не менше. Раніше, в чистій воді, щуки цуралися таких великих приманок, зараз же навпаки. Добре спрацювали і спиннер-бейти, які до всього іншого можна було сміливо вводити в нетрі корчів. З такими великими галасливими приманками я обловлюваних ті ж місця, і щуки попадалися, але, правду кажучи, не так активно, як в чистій воді. Тому пізніше я перейшов до трохи іншої ловлі.

Щуки не покинув своїх насиджених місць і стояли в тих же корчах зовсім недалеко від берега. Ось такі, що забилися під корчі щуки, які не сильно поспішали на гачок приманок спінінгів, і клювали на живця. Але непогано вони почали траплятися на дрібні вертушки. Така ловля дуже ювелірна і для самих терплячих. Закид - максимально близько до корчів, повільна проводка на межі зриву роботи пелюстки. І так, раз по раз я робив по 30-40 закидів, обловлюючи одну корч. І траплялося, щука не витримувала. На останній рибалці я надовго затримався біля одного цікавого місця. Це було впало в воду дерево. Я провів свою вертушку раз двадцять, перш ніж відчув контакт з щукою. Риба обережно стукнула і зникла під корчем. Через сім-вісім закидів вона знову зупинила вертушку, і я зміг її засікти. Щука вагою 3,8 кг попалася на вертушку №0. До кінця виведення вона майже вже пішла, разогнув два маленьких гачка приманки, але мені вдалося її завести між двома коряжінамі на березі і там же полонити, притиснувши до берега. Обловлюючи таким чином прибережні коряжкі, я намагався ставити вертушки побільше, але користі від цього не було, щука бажала їсти тільки маленькі пелюстки і її треба було довго «розгойдувати», роблячи численні закиди в одну і ту ж точку.

У річках з чистою водою риба дуже позитивно реагує на невелику локальну муть. Дрібні рибки тут же починають курсувати в цій каламуті, вишукуючи в ній корм, підтягується до каламуті і причаївся поблизу хижак.

Пам'ятається, пару років тому я непогано половив окунів в каламутному потоці однієї річки. Цей потік насправді робив я сам: стояв в забродних чоботях вище за течією від щільних корчів і ногами піднімав муть, яка за течією йшла в сторону корчів. Вийшов мальок і став в цій каламуті порпатися, за ними вийшли окуні. Зловив я тоді чимало окунів і серед них трійку досить великих. Попався і залітний головень на 700 грамів.

Головень, до речі, сам не дуже любить клювати на спінінг в митних річках, але головні - мешканці чистих річок швидко підтягуються до каламутним потокам. Якось мені довелося відпочивати на березі річки-невелички. Я спробував половити на спінінг, але мені попалося лише кілька маленьких окунів і я цю затію кинув і зайнявся приготуванням шашлику. Через якийсь час на річку прибігли дітлахи з найближчої села і почали купатися. Нижче місця, де вони плескалися, я помітив пару хороших сплесків ... Вже на другий проводці вертушки сіл хороший головень. Хлоп'ята, купаючись, наробили каламуті і ця каламуть зібрала голавлей, які до цього таїлися незрозуміло де. Коли хлопці пішли і муть осіла, пропав і головень. Я спробував встати вище за течією і намутив своїми ногами. Вже через кілька хвилин з мутного потоку дістав симпатичного головня.

З-під водного транспорту

Якось раз мені вдалося потрапити на бій судака. Я стояв на причалі, до якого підійшов трамвайчик, який відправляється на протилежну сторону Волги. Через його працюючого двигуна піднялася неслаба муть і воду закрутило. Я хотів уже було сідати в трамвайчик, але зауважив сплески і залишився. Швидко зібрав спінінг і через пару проводок кастмастера витягнув судака. Потім ще і ще. Після того як трамвайчик пішов і муть осіла, таємниче зник і судак.

І був ще один випадок пару років назад. Ми ловили з човнів на джиг в околицях працює земснаряда. Риба взагалі не сильно любить ці земснаряди і вважає за краще триматися від них подалі. Подалі від нього заякорилися і ми. Робили закидання в різні боки, але клювання йшли тільки з одного сектора трохи далі від нас. В принципі, там навіть і рельєфу особливо не було, але риба була. Нам попалася кілограмова щука, судак на 2,5 кг, сомик на 6 кг, купа окунів, але головне - 8 кілограмових язей. Пізніше, коли ми поміняли місце і під'їхали трохи ближче, виявилося, що вся риба попалася з кордону мутного і чистого потоків. А муть йшла від земснаряду, що працює вище нас за течією.

• Неймовірний випадок на полюванні
  • Скнятінскіе кабани: прикрий трофей
  • Власників зброї лякають жорсткістю законів
  • Величезні кабани Туркестану
  • Про гусака на зайч полюванні
  • Уроки дорослішання: вчитися на чужих помилках
  • Білий туман: полювання на вовків
  • Історія саморобного карабіна з кулеметним стовбуром
  • Перестріл на лосиної полюванні
  • Культура Полювання - все це тільки красиві слова
  • Готуємося до полювання на диких копитних
  • Гуманні капкани: двадцять років по тому
  • HuntPoint - ми знаємо, як організувати вашу полювання
  • Про гусака на зайч полюванні
  • Діти і полювання: побачити своїми очима
  • За першим ведмедем в Карелію
  • Чесних і грамотних мисливців тримають в окладі
  • Качине полювання: місця, спорядження, секрети
  • Росгвардія йде в народ
  • Росгвардія посилює відповідальність власників зброї
  • Діти і полювання: побачити своїми очима
  • Нам не потрібні нічні приціли
  • Відповідь фахівця ліцензійно-дозвільної роботи на звернення громадянина