Ловля риби в чорному морі (туапсе), про риболовлю - секрети риболовлі

Почати цю історію хотілося б з того, що як тільки ми вирішили, що їдемо на море (а конкретніше в Туапсе) мене зацікавило питання можливості половити там рибу. Я сподівався на Інтернет, зайшов в пошуковик і зробив запит «Ловля риби в Чорному морі» - на що мені видало багато посилань, але ніякої конкретної інформації для себе почерпнути я не зміг. Тоді я вирішив, що доведеться дізнаватися все самому, і став думати, які ж вудки і снасті взяти. Проаналізувавши можливі умови лову, мною було прийнято рішення взяти 2 спінінга і 2 безінерційні котушки, а також набір гачків і важки (ваги від 10 до 20 грам) - для того щоб можна було зробити донку. Поплавкову вудку вирішив не брати, оскільки точно не уявляв умови лову, і надалі це рішення було майже правильним.

Коли ми (я, тато, мама і брат) приїхали в Туапсе, то на наступний день пішли гуляти по місту, і зайшли на набережну, де побачили рибалок. Підійшли і стали спостерігати за першою групою - вони ловили на поплавкову вудку (але це були не такі вудки що зо мною) - в руках вони тримали «махові» вудилища довжиною 7 метрів. Відразу кинулося в очі те, що вони використовували в якості наживки - одні намотували на гачок щось зі шприца, другі використовували білий хліб. І якщо перші ловили ніби-як класичним методом (проте вміст шприців так і залишилося загадкою - є припущення що це якось по-особливому зварена манна каша з смако-ароматичними добавками), то другі ловили по-особливому (по крайней мере для мене цей спосіб був в дивину). Їх снасть дещо відрізнялася - замість одинарного гачка використовувався подвійний, і білий хліб вони кріпили вище подвійного гачка, а при клюванні рибу підсікали.

Улов відповідно у перших і других відрізнявся - представник перших спіймав велику рибу - сантиметрів 30 (швидше за все це була кефаль), представники друге ловили частіше, але в їх улов була невелика риба до 10 сантиметрів, назва якої я на жаль, сказати не можу. Пройшовши трохи далі, ми побачили рибалок, які ловили на донки - і я зрозумів, що взяті правильні снасті. Трохи поспостерігавши за їхніми успіхами, ми вирушили додому, готуватися до риболовлі на наступний день.

На наступний день, попередньо вивчивши де є рибальські магазини (використовувався довідник 2gis), ми спершу вирушили туди за наживкою. Прийшовши в магазин, запитали продавців, на що можна ловити рибу з берега - вони порадили купити Чорноморського рачка (70 рублів за порцію в 200 грам), продається в замороженому вигляді і поки йдеш до місця лову стає придатною для використання. Також купили 2 донки по 30 рублів - вони з себе представляли класичний монтаж (ковзний вантаж і 3 гачка - 2 вище вантажу і 1 нижче), для того, щоб швидше почати ловити, та й подивитися на використовувану місцевими рибалками снасть. Також продавці приблизно зорієнтували де треба ловити, щоб точно зловити і не було багато зачепів.

Прийшовши на місце лову (спочатку ми його скоригували через теплохода «Ірбіс», який раз у 1,5 години причалював для того щоб взяти пасажирів в чергову екскурсію до скелі Кисельова), але ж хотіли сісти там, де вже сиділи люди. Розібрали спінінги, прив'язали донки, насадили рачка і закинули (не далеко, буквально на пару метрів - глибина була близько 5-6 метрів). Клювання не змусили себе чекати - це були агресивні удари, рідше протягання. Але з підсічкою були проблеми. Варто сказати, спочатку ми не чистили рачка (як креветки перед їжею), але потім зрозуміли, що це краще робити. Як виявилося, не дивлячись на той факт, що риба оголювала гачки швидше, незабаром була спіймана перша риба (вона була схожа на йоржа - колючий і страшна).

Ловля риби в чорному морі (туапсе), про риболовлю - секрети риболовлі

Підійшов чоловік і сказав що це Скорпена, і що вона є отруйною, але якщо правильно почистити, то можна їсти. Мама подивилася в інтернеті - дійсно Скорпена є однією з найбільш отруйних риб, і вона була відпущена. Друга спіймана риба виявилася значно гарніше першої - була схожа на ляща.

Знову цей же чоловік підказав що це Каракосік, і вже ця риба вирушила в пакет з уловом. Пізніше була спіймана ще одна риба - дуже схожа на миня (і знову на допомогу прийшов чоловік і сказав, що цю рибу звуть Собака, що вона не їстівна і її навіть кішки не їдять).

Відповідно, вона була відпущена, але пізніше було спіймано ще 2 і спростовані слова щодо кішок, вони з'їли рибу з великим задоволенням. Половивши ще трохи, ми зібралися і пішли додому, улов був скромний - всього 1 Каракосік, і всю рибу зловив брат.

Через день ми вирушили на риболовлю знову, і на цей раз прийшовши «вчасно» (попередньо спробувавши ловити на поплавкову вудку, зроблену з спінінга) змогли сісти в іншому місці, де успішно ловили інші рибалки. Там ми познайомилися з жінкою - її вік за 50 років, ловила вона дуже добре. У неї була повна екіпіровка - стільчик, 2 спінінга, 2 види наживки і відро літрів 5 під рибу, що постійно поповнювалася уловом. Закинули донки (це вже були зроблені мною монтажі, оскільки в перший день куплені були залишені на дні через зацепов) і стали чекати клювань. Вони були на відміну від першого дня рідше, але результативніше - брат зловив барабулька (про цю рибу ми знали заздалегідь, і нам не знадобилася нічия допомога в її ідентифікації), пізніше брат ще зловив Каракосіка. Я весь цей час бачив тільки клювання, і то, як швидко наповнюється відро сидить поруч жінки. Але трохи пізніше фортуна стала до мене прихильніше, і я зловив барабулька.

Ловля риби в чорному морі (туапсе), про риболовлю - секрети риболовлі

Половивши ще трохи, ми вирушили додому - у нас вже було з урахуванням першого дня 4 риби - 2 Каракосіка і 2 барабулька, які в наслідок були смажене і з'їдені (хоч було і мало, але дуже смачно).

Був і третій день риболовлі, але він не приніс ніякого результату, хіба що ми дізналися про погану якість продаваної наживки в магазинах в порівнянні з тільки-що спійманої наживкою (рачками) і подивилися, як інші рибалки ловили Кефаль сантиметрів по 30.

В день 2: зараз там трохи не так, але побачите це місце, хороший орієнтир - Морська каса

Ловля риби в чорному морі (туапсе), про риболовлю - секрети риболовлі

Так само вийшло трохи познімати - дивіться 2 звіту.